رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: یک مدال نقره در المپیاد شیمی و یک مدال برنز در المپیاد کامپیوتر سهم خراسان‌رضوی از المپیادهای جهانی امسال بود.
کد خبر: ۷۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جلال صداقت در گفتگو با شهرآرا در توضیح این مطلب افزود: محسن صابری در المپیاد شیمی و پیمان جبارزاده در المپیاد کامپیوتر نمایندگان استان خراسان‌رضوی در این دوره از المپیادهای جهانی بودند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در المپیادهای جهانی ابتدا به یک اردوی یک‌ساله می‌روند و سپس برای تیم‌های اعزامی به المپیادهای جهانی انتخاب می‌شوند،خاطرنشان کرد: سال گذشته سهم استان خراسان‌رضوی از راه‌یافتگان به این اردوهای کشوری ٢١ نفر بود که خوشبختانه امسال این تعداد به ٢٩ نفر افزایش پیدا کرده است.

صداقت همچنین با اشاره به اینکه از این ٢٩ نفر چهار نفر در قسمت عملی این اردوها رد شده و در حال حاضر ٢٥ نماینده از استان خراسان‌رضوی در این اردوها حضور دارند یادآور شد:امیدواریم نتیجه این افزایش تعداد شرکت‌کننده از استان خراسان‌رضوی در مسابقات سال آینده افزایش مدال‌ها را نیز در المپیادهای جهانی به دنبال داشته باشدرئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه میزان کسب مدال‌ها در مقایسه با سال‌های اخیر تغییر چندانی نداشته است، گفت : دو مدال نقره در المپیادهای فیزیک و نجوم و یک مدال برنز در المپیاد زیست سهم خراسان‌رضوی از المپیادهای جهانی در دوره قبلی این مسابقات جهانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار شرکت‌کنندگان در دوره اول این رقابت‌ها امسال با رشد چهارصدنفری روبهرو بوده است، افزود: از ٨ هزار و ٧٥٠ نفری که امسال در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند، ٦١٥ نفر به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند که این آمار تاکنون در استان سابقه نداشته است.

صداقت همچنین در رابطه با وضعیت استان خراسان‌رضوی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در زمینه مشارکت در المپیادهای جهانی و تیم‌های اعزامی گفت: بدون شک می‌توان گفت خراسان‌رضویرتبه دوم را بعد از تهران در این زمینه دارد.

* سقوط یک پله‌ای خراسان‌رضوی در کنکور سراسری

اما باوجود موفقیت در المپیادهای جهانی به نظر نمی‌رسد استان خراسان‌رضوی در رقابت‌های تحصیلی دیگر در سطح کشور نیز با چنین موفقیت‌هایی روبهرو باشد.

رقابت‌هایی که به نظر می‌رسد کنکور سراسری یکی از اصلی‌ترین آن‌ها باشد اما باوجود اهمیت آن خراسان‌رضوی حتی نماینده‌ای در میان ١٠ رتبه نخست آن نداشته است. این در حالی است که روز گذشته مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در گفتگو با فارس گفته بود: رتبه خراسان‌رضوی در کنکور امسال نسبت به سال گذشته یک رتبه کاهش پیدا کرده و به ٩ رسیده است.

جواد حسینی همچنین افزوده است: متاسفانه تدریس دروس دانش‌آموزان کشور به سمتی حرکت می‌کند که دانش و تجارت صرفا به‌سوی تست‌زدگی و توجه بیشتر به نمره پیش رفته است درصورتی‌که کسب نمره و استفاده از کتاب‌های تست کنکور کمیت‌گرایی است و از کیفیت آن کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار